موجودات فضایی در آموزه‌های وحیانی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4867
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23704
بازدید ماه : 198093
بازدید کل : 1609772
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 5 / 12 / 1398

برای مثال در كهكشان ما که یکی از میلیون‌ها کهکشان شناخته شده‌‍ است، بیش از 150000 ميليون ستاره ثابت شمرده شده كه ميان آن‏ها تعداد قابل توجهي ستاره شبيه خورشيد ما وجود دارد. بنابراين با توجه به عظمت عالم آفرينش، بعيد است كه حيات و زيست، مخصوص كره ما باشد و كرات ديگر از موجودات زنده، بي بهره باشند.

کما اینکه خداوند متعال در قرآن مجيد با بياني روشن به موجودات زنده در آسمان‏ها تصريح مي‏كند و در توصيف قدرت خدا در آیه 29 سوره شوری مي‏‌فرمايد: "و از آيات او است آفرينش آسمان‏ها و زمين و آن چه از جنبندگان در آن‏ها گسترش داده است".

همچنين در آیه93 سوره مریم با صراحت مي‌فرمايد: "تمام كساني كه در آسمان‏ها و زمين‏ها مي‏باشند، بنده او هستند".

بعد از این مطلب، در آیه 94 همین سوره فرموده‌ است: "خداوند همه آن‏ها را شمارش كرده و به دقت شمرده‌ است".

پس در نتیجه کاملاً منطقی و طبیعی است که فرد موحد و خداشناس كه آفرينش تمام جهان را از روي حكمت خداوندی دانسته و بر این اساس حيات و زيست را تنها مخصوص كره زمین نداند؛ چون کاملاً بعيد به نظر مي‏رسد كه در ميلياردها ستاره هيچ كدام جز كره زمين مسكوني نباشد و همه حكم بيابان‏هاي خشك و خالي و خاموش را داشته باشند و موجود زنده‏‌اي، مطلقاً در هيچ يك ديده نشود.

ولیکن برخی کیهان شناسان، احتمال وجود حيات در ديگر سيارات منظومه شمسي را بسيار ضعيف می‌دانند، چون اعتقاد دارند عطارد و زهره بسيار سوزان و خفه كننده و مريخ سرد و مشتري و زحل در "امونيك" و "متان" غوطه‏‌ورند، وليکن احتمال دارد اين نوع داوري‏ها درباره كرات منظومه شمسي نيز چندان منطقي نباشد، چون ممکن است اگر خود را در يكي از اين سيارات قرار دهيم، درباره زمين مي‏گوييم: زمين از گاز كشنده، اكسيژن احاطه شده است و نمي‏توانيم بفهميم كه چگونه ساختمان بدن انسان با اكسيژن سازگاري دارد.

کاملاً مشخص است که علم تجربی نمي‏‌تواند در مورد وجود موجودات زنده در آسمان‏ها و كرات ديگر نظر قطعي و يقيني اظهار نماید، هرچند که ممکن است در آینده نتایج بهتری بدست آید چون كه دانش‌‏هاي بشري در حال پيشرفت و تغيير و تكامل دائمي است.

ولیکن از متون ديني و آموزه‌های وحیانی از جمله آيات قرآن مي‏‌توان استنباط كرد كه موجودات ديگر در آسمان‏ها و چه بسا در كرات ديگر وجود دارند، امّا اين كه همانند انسان‏ها باشند و يا حتي موجودات داراي شعور باشند و خلاصه اینکه نوع و کیفیت آنها برای ما معلوم نیست، هرچند كه وجود آنها از نظر آموزه‌های وحیانی قطعي است کما اینکه پژوهش‌های تجربی و علمي نمي‌‏تواند وجود آن را نفي كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: شبهات
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی