افراطی گری موجب دوری طب سنتی از فضای آکادمیک و علمی شد
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6999
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25836
بازدید ماه : 200225
بازدید کل : 1611904
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 6 / 12 / 1398

دکتر محمود خدادوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: رویکرد و نگاه افراطی گرایانه به طب سنتی و اعمال تجربی، سبب شد تا نگاه علمی و عالمانه فقط در دانشکده های طب سنتی محدود شود و به عبارتی این روش بروز و ظهور بسیار کمی داشته باشد.

وی افزود: استفاده غیر اصولی از اعمال تجربی و رویکرد افراطی گرایانه، مانع توسعه علمی طب سنتی در جامعه شده و به همین دلیل پزشکان هم توجه جدی به این موضوعات ندارند.

این متخصص طب ایرانی تاکید کرد: کسانی که شعار توسعه طب سنتی را می دهند و در مقابل به اعمال یداوی روی می آورند و قبل از گرفتن شرح حال، اقدام به این اعمال می‌کنند، مانع بزرگ برای توسعه طب ایرانی در جامعه هستند و سبب شدند تا از قابلیت های علمی و آکادمیک طب سنتی استفاده نشود و از این موضوعات غفلت شود.

نباید در طب سنتی بزرگ نمایی کرد

وی با اشاره به اینکه نباید در طب سنتی بزرگ نمایی کرد، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های این روش درمانی هم می توان آن را توسعه علمی، عالمانه و آکادمیک داد و هم زمینه استفاده مناسب و اصلی آن را در پیشگیری و درمان برخی بیماری ها فراهم کرد.

مدیرکل سابق دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان داشت: طب سنتی دارای قابلیت های منطقی و اصولی است که باید عالمانه وارد این حوزه شود و از توانمندی‌های آن استفاده کرد.

خدادوست بیان داشت: اگر می خواهیم طب سنتی در جامعه توسعه پیدا کند، باید از رویکرد افراطی گرایانه و بزرگ نمایی غیر اصولی آن به شدت دوری کنیم تا از این ظرفیت، استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ۲ واحد درسی طب سنتی را تصویب کرد و  این ۲ واحد به درس های دانشجویان پزشکی اضافه شده است، گفت: اگر ما با رویکرد عالمانه و منطقی و به دور افراط به طب سنتی نگاه کنیم، وزارت بهداشت هم به این موضوع توجه خواهد کرد.

بیش از ۴ هزار طرح، پایان نامه و مقاله در طب سنتی منتشر شد

وی با اشاره به اینکه در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده طبی سنتی داریم؛ گفت: بیش از ۴ هزار طرح، پایان نامه و مقاله در حوزه طب سنتی منتشر شده که بخش عمده ای از آن‌ها در مجلات بین‌المللی چاپ شده است.

خدادوست بیان داشت: خلاقیت ها و نوآوری‌های خوبی در دانشکده‌های طب سنتی فراهم شده است. تعداد زیادی پتنت و ثبت اختراع در این زمینه هم انجام گرفت.

وی اظهار داشت: دانشکده های طب سنتی در موضوعات مختلف این حوزه وارد شدند و تحقیقات کاربردی خوبی در این زمینه ها انجام دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی