یک شب تَب، برابر است با کفاره گناهان یک سال
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4274
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23111
بازدید ماه : 197500
بازدید کل : 1609179
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 / 12 / 1398

پاداش مریض!

از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نقل شده است که خداوند متعال، به فرشته ای که به مومن مریض موکل است می فرماید: بنویس برای مومن مریض آنچه را که در حال صحت و سلامتی او می نوشتی...، و همچنین از حضرت موسی بن جعفر (ع) نقل شده است که پیامبر خدا(ص) فرموده اند: مریض چهار پاداش دارد؛ قلم تکلیف از او برداشته می شود (در حال مریضی تکالیفی را که نمی تواند انجام دهد، نسبت به آن ها تکلیفی ندارد)، و خداوند به فرشته نویسنده اعمال او دستور می دهد هر کار خوبی را که در حال سلامتی انجام می داده، در حال بیماری نیز برای او بنویسد، و بیماری اعضای بدن مومن را جستجو نموده و گناهانش را از آن بیرون می کشد، و اگر از دنیا برود، با آمرزش از دنیا رفته و اگر زنده بماند، با آمرزش زندگی خواهد کرد.

(فروع کافی، ج3: 113)

آمدن بیماری به زمین!

از امام باقر (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: مردم (در زمان های سابق) با مرگ ناگهانی (بدون علت و مَرَض) می مردند. هنگامی که زمان حضرت ابراهیم (ع) رسید، عرض کرد: پروردگارا؛ برای مرگ علت و مرضی قرار ده تا مُرده از آن بهره ببرد و ثوابی داشته باشد و مصیبت و غصه اش زایل شود، و پس از آن خداوند متعال، (اول) تب و سپس انواع دردها را فروفرستاد.

(فروع کافی، ج3: 111)

ثواب تَب

درباره ی پاداش و اجر تب یک شبِ انسان مومن از امام زین العابدین (ع) نقل شده است که تب یک شب، کفاره ی گناهان یک سال است. به این جهت که بی شک درد آن تا یک سال در بدن باقی است (ثواب الاعمال: 414)، و همچنین محمدبن مروان از امام صادق (ع) نقل می کند که ایشان فرموده اند: تب یک شب، کفاره ی ماقبل و مابعد آن شب می باشد.

(فروع کافی، ج3: 115)

ناله ی مریض تسبیح است

پیامبر اسلام (ص) درباره ی ثواب ناله ی انسان مومنی که دچار بیماری شده است می فرمایند: بی تردید، هنگامی که مومنی یک بار تب کند، گناهانش مانند برگ درخت از او می ریزند و اگر در بستر خود ناله کند، ناله او تسبیح و فریاد او تهلیل و غلطیدن او در بستر مانند شمشیرزدن در راه خداست و اگر در میان برادران و یارانش خداوند را عبادت کند، آمرزیده می شود، و خوشا به حال او اگر توبه کند و بدا به حال او اگر توبه اش را بشکند...

(وسایل الشیعه، ج1: 623)

شصت سال عبادت در گرو صبر بر بیماری

درباره ی صبر بر بیماری، تحمل و عدم شکایت از آن به پروردگار و اطرافیان از سوی بیمار،
امام صادق (ع) می فرمایند:
 کسی که یک شب مریض شود و آن گونه که باید آن را بپذیرد، خداوند متعال ثواب شصت سال عبادت را در نامه اعمال او ثبت می کند.
 
راوی گوید: عرض کردم: آن گونه که باید بپذیرد یعنی چه؟
حضرت فرمودند: یعنی آن که از زحمت و رنج هایی که در آن شب به دلیل آن بیماری کشیده است، به کسی شکایت نکند، و همچنین ابوحمزه از امام باقر (ع) روایت می کند که حضرت فرمودند: خداوند متعال می فرمایند: هر بنده ای که او را به بلایی مبتلا کنم و به عیادت کنندگانش خبر ندهد و شکایت نکند، گوشت و خون وی را به بهترین گوشت و خون تبدیل می کنم و اگر او را قبض روح کنم، به سوی رحمت من می آید و اگر زنده بماند و زندگی کند، گناهی ندارد (مثل این که تازه از مادر متولد شده باشد).

(فروع کافی، ج3: 115؛ آمال الواعظین، ج1: 516- 520)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: جهنم
برچسب‌ها: پاداش تب کردن
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی