غفلت حالتی شیطانی است که از قطع ارتباط با مسجد آغاز می‌شود
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6731
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25568
بازدید ماه : 199957
بازدید کل : 1611636
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 17 / 12 / 1398

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: خداوند همه نعمات خود را از روی محبت برای همه بندگان مومن و غیرمومن خود قرار داده است، اما در قیامت غیرمومنان را به علت کفران عذاب خواهد کرد.

 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد:‌ برخی از مومنان که پاک و با قلب سلیم زندگی کردند خداوند آنها را در قیامت بدون حساب نعمت و پاداش خواهد داد، اما کسانی که گناه و کفران الهی را در پیش گرفتند در قیامت محکوم و از پاداش الهی محروم و دچار عذاب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه هر کس از نعمات معنوی استفاده کنند از همه نعمات ظاهری هم درست استفاده می‌کنند، بیان کرد: آنها با قدرتی که از نعمات الهی گرفتند آن را در راه خدا صرف می‌کنند، به عنوان مثال با تغذیه از نعمات الهی یا خواب، جسم را نیرو داده و به عبادت الهی و خدمت بر خلق می‌پردازد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه کسانی که با نعمات معنوی ارتباط دارند از نعمات مادی درست استفاده می‌کنند، ابراز کرد: آنها هر نعمتی را با توحید الهی مشاهده می‌کنند و به این نظر دارند که آن را کجا خرج کنند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر انسان به این توجه کند که همه نعمات از جانب خدا است با اعضای وجودی خود گناه نمی‌کند بلکه با آنها بهشت برای خود درست می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه غفلت یا بی‌توجهی نسبت به خداوند در کنار نعمات الهی بسیار خطرناک است، گفت: امام سجاد(ع) درباره غفلت فرمودند این حالت شیطانی است که شروع آن از قطع ارتباط با مسجد آغاز می‌شود، زیرا مساجد به پروردگار وصل است و نوری دارد در آن انسان هدایت می‌شود. اگر روزی روحانی مسجد هم صحبت نکند کسانی هستند که شما را نصیحت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد:‌ روز قیامت که جز سایه رحمت خداوند هیچ سایه‌ای وجود ندارد آن کس آسیب نمی‌بیند که قلب او با مسجد گره دارد و در آن حضور پیدا می‌کند، چنین شخصی روز قیامت در سایه رحمت الهی قرار دارد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یک علت غفلت انسان ترک مسجد است، ابراز کرد:‌ کسانی که با مسجد ارتباط ندارند، بدبخت هستند، مجموعه نعمت‌های معنوی در مساجد انسان را به سوی خدا هدایت می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) وقتی خانه خدا را ساختند، دعا کردند که خدایا این شهر را مرکز انواع روزی‌های خود قرار ده.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی