ویژه نامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3149
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21986
بازدید ماه : 196375
بازدید کل : 1608054
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 / 7 / 1394

وی در ادامه با توجه به ضرورت انجام عملیات خیبر افزود: «بعد از فتح خرمشهر به محض اینکه به مرز دشمن رسیدیم جنگ به بن بست کشیده شد. عملیات رمضان را انجام دادیم اولین شکست را متحمل شدیم. بعد از آن عملیات والفجر مقدماتی را اجرایی کردیم. باز هم شکست خوردیم، وقتی احساس کردیم دیگر جنگ به بن بست رسیده. باید تدبیر می‌کردیم که چگونه از این مخمصه رزمندگان را خارج کنیم. از طرفی تصور ناکامی‌های سال اول جنگ همه را به این فکر فرو برده بود که مبادا باز با حمله‌ای دیگر شکست بخوریم و شکست‌ها دوباره تکرار شود. در این میان ذهن‌ها به سمت یک منطقه در خوزستان بود که بین شهرستان بستان هورالهویزه و شلمچه واقع شده بود.»

به گفته این سردار جنگ تنها یک راه رهایی باقی مانده بود، آن هم نفوذ به دشمن از طریق هور بود. قرار بود این کار بزرگ در قالب عملیات خیبر شکل بگیرد. «انجام عملیات از طریق هورالهویزه امتیازات زیادی داشت. یکی اینکه این مرز تورفتگی به سمت عراق دارد. دیگر اینکه این سرزمین 30 کیلومتر خشکی و 30 کیلومتر آب و باتلاق بود که اگر رزمندگان این مسافت را طی می‌کردند. 60 کیلومتر وارد خاک عراق می‌شدند با این کار یک حفره بزرگ در دل دشمن به وجود می‌آمد که از این حفره می‌شد عملیات‌های متعددی را علیه ارتش بعث عراق سازماندهی کنیم.» عملیات خیبر و کیلومترها پیشروی در عمق دشمن از طریق هور در اسفند ماه سال 62 با رشادت‌های رزمندگان شهادت طلب اسلام به تحقق پیوست و جنگ از بن بست خارج شد.

 فرآوری:سامیه امینی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی