جرعه ای از زلال وحی فلسفه بعثت پیامبران
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 811
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19648
بازدید ماه : 194037
بازدید کل : 1605716
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 4 / 1 / 1394

روزی

یکی از نام های مبارک خداوند، رزّاق است.(3) هیچ جنبنده ای در روی زمین نیست جز آن که روزی اش بر عهده خداست.(4) امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید: «مردم نان خورهای خدایند. خداوند روزی آنها را ضمانت و خوراکشان را مقدّر کرده است».(5) در این میان، اموری هم در کم و زیاد شدن روزی مؤثرند. به عنوان مثال، نیکوکاری، خوش اخلاقی، دعا برای دیگران، صدقه دادن و نیت پاکیزه سبب زیادی روزی می شوند. در مقابل، گناه، پایمال کردن حقّ مردم و حرام خواری از عوامل کاهش روزی اند. در آیه ای آمده است: «آن را که کفر ورزید، روزی کمی به او می دهیم».(6) بر این اساس، اگر عده ای از کافران را به ظاهر برخوردار از نعمت های فراوان می بینیم، این آسایش ظاهری در واقع بستری است برای گرفتاری بیشتر آنها، چون از آن در مسیر بدبخت کردن خودشان استفاده می کنند، ولی امکانات مؤمنان هر چند کم باشد، وسیله رسیدن آنها به نعمت جاودانند.

______________________________

1. بقره: 124.

2. بقره: 129.

3. «ان اللّه هو الرزّاق». ذاریات: 58.

4. هود: 60.

5. نهج البلاغه، خطبه 91.

6. بقره: 201.

جهنمی به نام ستم

در آموزه های دینی، از ستم به عنوان بزرگترین گناه یاد شده و در قرآن کریم بارها به پی آمدهای بد آن اشاره شده است. خداوند در آیه ای می فرماید: «خداوند گروه ستمگران را هدایت نمی کند».(1) در جای دیگر علّت نابودی بسیاری از امت ها را ستم پیشگی آنها ذکر می کند و می فرماید: «پیش از شما بسیار نسل ها را که ستم کردند و به پیامبران شان که با حجت ها به سویشان آمده بودند ایمان نیاوردند؛ هلاک کردیم».(2) امیرمؤمنان علی علیه السلام در این باره فرموده است: «برای زوال نعمت های خدا و شتاب بخشیدن به خشم و انتقام او، هیچ چیزی کارگرتر از ستمگری نیست، زیرا خداوند دعای ستمدیدگان را می شنود و همواره در کمین ستمگران است».(3) یکی از بدترین آثار ستم، محروم شدن از مقام های کمال، تعالی و شایستگی ها است. قرآن کریم در جواب خواسته یکی از پیامبران برای جانشینی فرزندش فرمود: «پیمان من به ستمکاران نمی رسد».(4)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: پیام های وحی آسمانی
برچسب‌ها: پیامهای آسمانی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی