دیدگاه رهبری( مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین علیه السلام)
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1419
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20256
بازدید ماه : 194645
بازدید کل : 1606324
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 20 / 1 / 1399

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره‌ی شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند و از خداوند متعال، علوّ درجات آنان را مسئلت کردند. فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان از جمله جانبازان فداکار مدافع حرم و چند تن از خانواده‌های معظم شهیدان را مورد تفقد قرار دادند. در مراسم‌های نظامی این‌چنینی روال معمول بر این است که در هنگام سخنرانی فرمانده معظم کل قوا، تمام حاضرین در میدان به حالت نظم نظامی و "خبردار" حضور می‌یابند و بیانات سخنران را می‌شنوند، با این حال در این مراسم، مقام معظم رهبری پیش از آغاز سخنرانی خود با لحنی صمیمانه از حاضرین خواستند جلوی جایگاه جمع شده و راحت بنشینند. 


رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار با جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه امام حسین را شیرین و زیبا توصیف و تأکید کردند دل های پاک و جان های پرانگیزه جوانان، برای آیندۀ کشور و انقلاب امیدهای فراوانی به وجود می آورد. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سالروز آزادی شهر خرمشهر، به رشادت های ملت مقاوم ایران اشاره کردند و این واقعه را نماد پیروزی حق بر باطل و نماد قدرت الهی دانستند.


حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری جشن عمومی خودجوش مردم هنگام آزادی خرمشهر، این را نتیجۀ اهمیت این واقعه دانستند. ایشان تأکید کردند اطلاع از جزئیات فداکاری ها و تلاش های صورت گرفته در این واقعه، تحسین های بیشتری را برخواهد انگیخت. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی که فرمودند « خرمشهر را خدا آزاد کرد» گفتند: «معنای این آن است که اگر شما مجاهدت کردید، قدرت خدا می‌آید پشت شما. لشکر بی‌عقبه، کاری نمی تواند بکند ….لشکری عقبه‌اش، ذخیره‌اش عبارت بود از قدرت الهی، این لشکر دیگر شکست‌ ندارد.» حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه فرمودند: «امام این را به ما فهماند که وقتی مجاهدت می کنید، وقتی تنبلی نمی کنید، وقتی وارد میدان می شوید، وقتی نیروهای خودتان را به صحنه وارد می کنید، اینجا قدرت خدا است که پشت سر شما است، [لذا] خرّمشهر را خدا آزاد می کند. با این منطق، همه‌ی دنیای مسخّرِ استکبار را هم خدا می تواند آزاد کند. با این منطق، فلسطین هم می تواند آزاد بشود. با این منطق، هر ملّتی میتواند مستضعف نماند؛ به شرطی که این منطق تحقّق پیدا کند.» 


حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند قدرت خدا پشت سر کسانی است که حرکت و تلاش کنند و انسان های تنبل که حاضر به تلاش و فداکاری نیستند، بهره ای از پشتیبانی قدرت خداوند نخواهند داشت. خداوند در قرآن می فرماید: «چرا که خدا سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند، ولی کافران را سرپرست و [یاوری‌] نیست.»(محمد، 11) بنابراین آیه خداوندی که همه عالم تحت قدرت اوست، مولای مؤمنین است و کافران از چنین پشتیبانی محرومند. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه ملت ایران، در صحنه مقاومت و تلاش حاضر است تأکید کردند این در صحنه بودن، قدرت خداوند را به همراه دارد. ایشان ناکامی تلاش های همه جانبه دشمنان انقلاب را در طول چهار دهه ، نشانه برخورداری این ملت از پشتیبانی قدرت الهی دانستند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به ویژگی های جنگ نامتقارن، تأکید کردند در جنگ های نامتقارن، اراده ها در برابر هم قرار دارند بنابراین توکل، اعتماد به خدا و اعتماد به پیروزی نهایی که امکانات و داشته های ما در این جنگ نامتقارن است باید حفظ شود. ایشان فرمودند: « اگر یک طرفِ جنگ در میدان نبرد، اراده‌اش سست شد، قطعاً شکست خواهد خورد. نگذارید اراده‌تان سست بشود، نگذارید تبلیغات دشمن و وسوسه‌های دشمن، در اراده و عزم راسخ شما تزلزل ایجاد کند؛ این اراده‌ی مستحکم را نگه دارید؛ این ضامن پیروزی است.»


رهبر معظم انقلاب اسلامی احتمال جنگ نظامی علیه ایران را بسیار ضعیف دانستند اما تأکید کردند با این وجود، جهاد همچنان ادامه دارد. ایشان با اشاره به اینکه جهاد تنها به معنای جنگ نظامی نیست، اقسام جهاد را بر شمردند و گفتند جهاد اکبر، جهاد با هوای نفس است که هویت انسان را می سازد و جهاد اصغر، مجاهدت با دشمن است که خود دارای اقسامی است که یکی از این اقسام به فرمودۀ قرآن، « جهاد کبیر» است. خداوند در قرآن می فرماید: «و از کافران اطاعت نکن و با [الهام گرفتن از] قرآن به جهادی بزرگ با آنان بپرداز»( فرقان، 52) حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند منظور از جهاد کبیر در قرآن، ایستادگی، مقاومت و عدم تبعیّت از مشرکین در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر است . خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر می فرماید: «از خدا پروا بدار و کافران و منافقان را فرمان مبر.... و آنچه را که از جانب پروردگارت به‌سوی تو وحی می شود، پیروی کن » ( احزاب، 1،2) 




حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه تأکید کردند که مسأله جمهوری اسلامی این است که دشمن مستکبر، قصد دارد انقلاب را به زانو در آورد. در این راه از نفوذ فرهنگی، فشار اقتصادی، تلاش های سیاسی و تبلیغات استفاده می کند و می خواهد جمهوری اسلامی را به تبعیت بکشاند. ایشان فرمودند: «آنچه استکبار را از جمهوری اسلامی بشدّت غضبناک می کند، مسلمان بودن مردم ایران نیست؛ آن، عبارت است از اینکه مردم به‌خاطر این مسلمان بودن، حاضر نیستند زیر بار استکبار بروند و تبعیّت کنند؛ این است که دشمن را غضبناک می کند.» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه امام حسین(ع) گفتند جهاد کبیر را سرلوحه کار خود قرار دهید و روحیه ایستادگی را از دست ندهید. ایشان تأکید کردند منظور از ایستادگی و عدم تبعیت، قطع رابطه با دنیا نیست بلکه منظور این است که در تمام ارتباط ها، هویت و شخصیت اصلی خود را از یاد نبریم و هوشمندانه حرکت کنیم. 


رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، در ادامه سخنان خود تأکید کردند آمریکا برای پیاده کردن نقشه های خود در ایران ، سعی می کند با نفوذ فرهنگی، جوان ایرانی را به شکل آمریکا پسند بار بیاورد . ایشان با این مقدمه گفتند وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فقط جنگ و دفاع نظامی نیست بلکه پاسداری از انقلاب است و برای پاسداری از انقلاب، تبیین حقایق و روشنگری لازم است. حضرت آیت الله خامنه ای بر ضرورت حفظ شعارهای انقلاب تأکید کردند و گفتند در این باره نباید تنها به احساسات اکتفا کرد بلکه تعمق و ژرف‌نگری در همه‌ی این شعارها باید وجود داشته باشد. همچنین ایشان بر ضرورت کادرسازی و تدوین تجربه های انقلاب در طول 37 سال گذشته، تأکید کردند.


حضرت آیت الله خامنه ای، در پایان سخنان خویش به پاسداران جوان توصیه کردند در تضرع به درگاه خداوند و توجه به پروردگار کوشا باشند و انس با قرآن و حضور قلب در نماز را از سنین جوانی تمرین کنند . ایشان تأکید کردند: «رابطه‌ی دل ها با خدای متعال، آن رابطه‌ای است که اگر تأمین شد، پشتوانه‌ی هویّت انقلابی و عزم و اراده‌ی ما است» رهبر معظم انقلاب با اشاره به ایام پربرکت ماه شعبان و رمضان به جوانان توصیه کردند با استفاده صحیح از این فرصت ها، خود را معطر و نورانی کنند تا بتوانند کارهای بزرگ و مهم را به خوبی به انجام برسانند. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی