دیدگاه رهبری: هدف، تمدن اسلامی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 940
بازدید دیروز : 1291
بازدید هفته : 21068
بازدید ماه : 195457
بازدید کل : 1607136
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 20 / 1 / 1399

بعد از جنگ جهانی دوم یکی از مهمترین دغدغه کشورها به خصوص کشورهای رها شده از استعمار غرب، انتخاب راه رشد اقتصادی و رسیدن به عدالت اجتماعی بود. در آن زمان دو دیدگاه کلی برای توسعه مطرح بود. قرار گرفتن در مدار نظام سرمایه داری، یک گزینه بود و گزینه دوم نیز الحاق به بلوک شرق به رهبری شوروی بود. کمونیسم در پایان دهه 1980 میلادی به پایان راه رسید و اتحاد جماهیر شوروی به پانزده کشور تجزیه شد. گورباچف آخرین رهبر شوروی، اصلاحات اقتصادی بر مبنای لیبرالیسم را درپیش گرفت، اما مسیری که وی برگزید، روند سقوط شوروی را تشدید کرد. امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در نامه ای به میخائیل گورباچف درباره انتخاب راه لیبرالیسم برای خروج از مشکلات نوشتند. « اگر بخواهید گره های کور اقتصادی سوسیالیسم و کمونیسم را با پناه بردن به کانون سرمایه داری غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خویش را دوا نکرده اید بلکه دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند، زیرا امروز مارکسیسم به بن بست رسیده و دنیای غرب هم در همین مسائل – البته به شکل دیگر- گرفتار است.» پیش بینی امام خمینی (ره) درباره شوروی تحقق یافت و درباره نظام سرمایه داری نیز شکافهای عمیق اقتصادی، اجتماعی در اکثریت کشورهای سرمایه داری، درستی دیدگاه امام خمینی را نشان داد. حضرت آیت الله خامنه ای در این باره، وضعیت نامناسب برخی کشورهای دنبال‌کننده این الگوها در شاخص‌هایی نظیر بدهی‌های کلان مالی دولت‌ها، بیکاری، فقر و اختلاف طبقاتی شدید را نشانه‌ ناکارآمدی الگوهای رایج خواندند. ایشان افزودند: این جوامع، پیشرفت‌هایی داشته‌اند اما پیشرفت‌ها تا اعماق آن جوامع نفوذ نکرده و به اخلاق، عدالت، معنویت و امنیت منتهی نشده است، بنابراین ایران، الگوی پیشرفت بومی خود را باید با اتکا به مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی، تعریف و ارائه کند.
انقلاب اسلامی ایران الگوی جدیدی از توسعه و پیشرفت را به جهان ارائه داد. امام خمینی(ره) در نامه معروف خود به میخائل گورباچف نوشتند. « از شما می خواهم درباره اسلام به صورت جدی تحقیق و تفحص کنید و این نه به خاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما، بلکه برای ارزش های جهان شمول اسلام است که می تواند وسیله نجات همه ملت ها باشد. »
الگوی توسعه و پیشرفت ایرانی - اسلامی با وجود گذشت حدود 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نیاز به گفتمان سازی دارد و یکی از دلایل تشکیل مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت نیز، همین نیاز است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی