برآورده شدن حاجت مادر
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2590
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21427
بازدید ماه : 195816
بازدید کل : 1607495
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 26 / 1 / 1399

اهواز- این روزها طلاب جهادگر خوزستانی دوشادوش کادر درمان در میدان جنگ با کرونا در حال مبارزه هستند و تقدیر مقام معظم رهبری از آنها موفقیت این قشر از جامعه را در میدان جنگ نشان می ‌دهد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها - فاطمه بندری: از زمان انتشار خبر شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان روزهای تقریباً زیادی می‌گذرد و به مساوات همین روزها، افرادی همگام با کادر درمان و مردم نیازمند به مبارزه با کرونا پرداختند. این افراد دوشادوش جهادگران درمانی سلامت به درمان روح و روان مردمی پرداختند و به علت محروم بودن از امکانات اولیه زندگی هر لحظه امکان داشت در دام ویروس کووید ۱۹ گیر بیافتند.

جهاد آن‌ها آن قدر قابل توجه داشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت نیمه شعبان، حضور داوطلبانه طلاب و دانشجویان جهادی و هزاران بسیجی پر تلاش و آحاد مردم را در میدان ارائه خدمات به کادر درمانی و بیماران و حتی نیازمندان بسیار با ارزش و خرسندکننده برشمردند.

به همین منظور به سراغ برخی از طلاب استان خوزستان رفتیم، طلابی که هر کدامشان گوشه‌ای از مشکلات و کمبودهای استان را در زمان شیوع بیماری کرونا گرفتند و سعی در رفع کم‌وکاستی‌ها دارند.

ابتدا به سراغ طلاب تازه نفسی می‌رویم که در این روزها هرگاه جایی مشکلی پیش می‌آید، حضور پیدا می‌کند. از داستان برملا کردن موضوع ۳۶ هزار کولر احتکار شده در سال ۹۷ و ۹۸ تا آتش به اختیاری‌اش در رفع مشکلات سیل سال گذشته را در کارنامه درخشان خود دارد و نام گروهش مانند عملکردش «آتش به اختیار» است.

آتش به اختیار

سید عماد موسوی فعالیت خود را معطوف به دوران کرونا معرفی نمی‌کند و در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: تعداد اعضای گروهم به اندازه انگشتان یک دست هم نیست اما جوانان مسجدی تا جایی که بتوانند آتش به اختیار و بدون هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت یا نهاد خاصی اقدام به رفع مشکلات می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در اهواز اقدام به ضدعفونی کردن منازل و خیابان‌های منطقه حصیرآباد کردیم و به طور تقریبی هر شب این کار را انجام می‌دادیم و به درخواست مردم مناطق عین ۲، آخر آسفالت و ملاشیه محروم نیز به این مناطق رفتیم و فرآیند ضدعفونی کردن را هم انجام دادیم.

این طلبه جهادگر اضافه کرد: برخی از دوستان اطلاع دادند که یکی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد به علت کرونا قرنطینه شده و ما برای گندزدایی به آنجا رفتیم و معین آن روستا در زمینه توزیع اقلام غذایی و بهداشتی شدیم.

وی با بیان اینکه در روزهای نخست برای گندزدایی از وایتکس استفاده می‌کردیم که تبعات منفی داشت؛ زیرا در بحث «تنفس» مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، اظهار می‌کند: بعد از جست‌وجو و استعلام به یک نوع مواد ضدعفونی رسیدیم که شرکت‌های دانش‌بنیان آن را تولید می‌کنند که مورد تأیید سازمان صمت است و این محصول ضدعفونی‌کننده با معادل خارجی‌اش برابری می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه می‌دهد: این ماده ضدعفونی‌کننده در فضای بسته خانه‌ها نیز قابلیت استفاده بدون هیچ‌گونه آسیبی را دارد و با توجه به اینکه ما یک گروه مردمی هستیم حدود هزار عدد بطری یک لیتری به مبلغ چهار میلیون تومان آن هم به صورت قرض خریداری کردیم.

وی افزود: قرار است بطری‌ها را پر کنیم و به منازل تحویل دهیم و خانواده‌ها بعد از اتمام محلول ضدعفونی‌کننده می‌توانند با مراجعه به مسجد دوباره محلول دریافت کنند.

مسئول گروه جهادی «آتش به اختیار» علت انتخاب محله حصیرآباد به عنوان نقطه مورد نظر برای گندزدایی و رفع محرومیت می‌گوید: سنگ بزرگ نشانه نزدن است و بنده نیز شعار می‌دهم که کار از لحاظ کیفیت و کمیت باید باهم سنخیت داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: کیفیت مهم بوده و در کنار کیفیت، کمیت نیز تقویت می‌شود و همیشه کار را باید از پله‌های کوچک شروع کنیم؛ البته در صورتی که گروه جهادی دیگری نیازمند همکاری و مشاوره باشد ما در خدمت هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه می‌کند: منطقه حصیرآباد یک منطقه محروم است که از دید تمام رسانه‌ها نیز مورد غفلت واقع شده و ما درصدد هستیم با فعالیت‌هایمان خلأ حضور دستگاه‌های اجرایی را در این منطقه جبران کنیم.

نبود اجماع بین صحبت‌های مسئولان

وی در ادامه نسبت به سخنان برخی از مسئولان ابراز گلایه‌مندی می‌کند و ادامه می‌دهد: متأسفانه میان دستگاه‌های نظارتی و گفت‌وگوی مسئولان، هماهنگی و اجماعی وجود ندارد و همین سبب سردرگمی مردم، ایجاد یاس و ناامیدی بین آن‌ها شده است.

مسئول گروه جهادی آتش به اختیار اضافه می‌کند: به عنوان مثال رئیس‌جمهور در سخنرانی خود از رفع کرونا در برخی از استان‌ها می‌گوید و همان روز سخنگوی وزارت بهداشت از وضعیت بد همان استان‌ها خبر می‌دهد.

جهادی متفاوت

یکی دیگر از متنوع‌ترین اقدامات در این روزها آبگیری هویج و توزیع آن بین کادر درمان و بیماران است. اقدامی بکر و تازه که سبب مضاعف شدن انگیزه کادر درمان می‌شود. گروه جهادی و خودجوش مسجد آیت‌الله اشرفی اصفهانی از نخستین گروهای جهادی بود که اقدام به پیاده‌سازی این برنامه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی شکرانی مسئول گروه جهادی مسجد آیت‌الله اشرفی اصفهانی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: وقتی که بیماری کووید ۱۹ شروع شد تمام بچه‌های مسجد آیت‌الله اشرفی اصفهانی فارغ از سن و سال به کارهای جزئی از جمله ضدعفونی کردن معابر و نصب دستمال‌کاغذی در عابر بانک‌ها پرداختند.

وی اضافه می‌کند: در ادامه فعالیت‌های مقابله و مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به این فکر افتادیم کاری کنیم که سبب دلگرمی کادر درمان و بیماران شویم؛ بنابراین به تهیه میان وعده آن هم به صورت متفاوت پرداختیم.

امام جماعت مسجد آیت‌الله اشرفی اصفهانی با بیان اینکه آب پرتغال، شربت خاکشیر، مویز و خرما از جمله میان وعده‌هایی هستند که توسط گروه جهادی مسجد آت‌الله اشرفی اصفهانی برای کادر درمان و بیماران تهیه و توزیع شد، می‌گوید: این اقدام بچه‌های جهادی با استقبال خوبی از سوی کادر درمان همراه بود که سبب خوشحالی شد.

وی ادامه می‌دهد: هر روز حدود ۱۰ نفر نیروی جهادی مشغول فعالیت هستند که هشت نفر از آن‌ها از کادر اصلی برنامه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام شکرانی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۲۴۰ عدد میان وعده آماده می‌شود، می‌گوید: میان وعده‌ها بین بیماران و کادر درمان بیمارستان‌های رازی، امام خمینی (ره)، طالقانی و هر بیمارستانی که اعلام آمادگی کند، توزیع می‌شود.

رفع کاستی‌های کادر درمان

حجت‌الاسلام سید امیرحسین عابدین مطلق دیگر روحانی جهادگری است که این روزها به جای خود قرنطینگی در فکر رفع کم‌وکاستی‌های کادر درمان است. وی با پرس‌وجو از برخی اعضای کادر درمان با همکاری گروه جهادی‌اش اقدام به ساخت شیلد حفاظتی صورت، گان و ماسک می‌کند.

وی در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: در همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری کووید ۱۹ با کادر درمانی صحبت کردیم و متوجه شدیم اقلام بهداشتی و پزشکی بین کادر درمان کم بوده است در صورتی که بیشترین ارتباط را با بیماران دارند.

مسئول قرارگاه شهید غلام پور هدف از این اقدام آتش به اختیار گروه جهادی‌اش می‌گوید: مشاهده کردیم که تلفات کادر درمان رو به افزایش است؛ بنابراین انتظار داشتیم که دولت به این قشر رسیدگی ویژه‌ای داشته باشد اما از استان‌های دیگر با ما تماس گرفتند و گفتند «تنها وسایل حفاظتی ما یک ماسک ساده و گان» است.

وی اضافه می‌کند: در حالی که اگر یک نفر از افراد کادر درمان زمین‌گیر شود و توانایی کار کردن نداشته باشد بدون شک با تبعات بی‌شماری مواجه خواهیم شد و کادر درمانی نیازمند نگاه بهتری از سوی مسئولان هستند چرا که به فرموده مقام معظم رهبری در «خط مقدم دفاع» هستند و به راحتی از جان خود مایه می‌گذارند.

حجت‌الاسلام عابدین مطلق می‌گوید: به همین منظور به دنبال رفع کاستی‌ها متوجه شدیم مهم‌ترین کمبودها در زمینه شیلد محافظ صورت و گان است که بعد از پیگیری‌های لازم به این نکته پی بردیم که شیلد محافظ صورت به آسانی قابل ساخت است.

وی با بیان اینکه نمونه شیلد محافظتی بعد از ساخت و تأییدیه‌های لازم از سازمان معاونت غذا و دارو تولید شد، اضافه می‌کند: از نخستین روز سال جدید تاکنون شروع به تولید شیلد محافظتی کردیم که روزانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ عدد شیلد محافظتی در این کارگاه جهادی تولید می‌شود.

مسئول قرارگاه شهید غلام پور ادامه می‌دهد: تاکنون نزدیک به هفت هزار شیلد محافظ صورت بین کادر درمان بیمارستان‌های رازی، امام خمینی (ره)، طالقانی، امیرالمؤمنین، گلستان و افرادی که به این وسیله محافظتی احتیاج داشتند، توزیع شد.

وی تصریح می‌کند: هزینه تولید هر شیلد بین سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تومان است که توسط خیران تأمین می‌شود و به طور مجموع ۴۰ نفر در این کارگاه فعالیت دارند که ۱۰ تا ۱۵ نفر از آن‌ها ثابت هستند.

حجت‌الاسلام عابدین مطلق دیگر فعالیت گروه جهادی شهید غلام پور را تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای افراد کم‌درآمد، کسبه‌ها و دست‌فروش‌ها عنوان می‌کند و در این باره می‌گوید: در دو مرحله، بسته‌های معیشتی به منظور تأمین رفع نیاز برخی از افراد نیازمند توزیع شد و مرحله سوم نیز انجام خواهد شد. همچنین سم‌پاشی در منطقه شیرین شهر از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید غلام پور است.

برآورده شدن حاجت مادر

حجت‌الاسلام علی هوشمندزاده طلبه جهادگری که بهترین روزهای خود را «خدمت به مردم» می‌داند این روزها بسیار خوشحال‌تر از قبل است. او مسئول قرارگاه «امام مهربانی‌ها» است و از فراز و نشیب‌هایی می‌گوید که تبدیل به موتور محرکش شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر سابقه فعالیت جهادی قرارگاه امام مهربانی‌ها را از سال ۱۳۸۷ توسط خود و دو تن از دوستانش عنوان می‌کند و می‌گوید: از زمانی که حضرت آقا جریان اردوهای جهادی را عنوان کردند ما نیز از دوران دانشجویی با دو نفر از دوستان، «هیئت محبان فاطمه زهرا» را تشکیل دادیم و نگاه جهادی خودمان را به سمت نگاهی که رهبری به گروه‌های جهادی داشتند، سوق دادیم.

مسئول قرارگاه امام مهربانی‌ها ادامه می‌دهد: گروه جهادی بچه‌های فاطمه (س) متشکل از نوجوانان و دانش آموزان و گروه رهروان زینب کبری (س) متشکل از بانوان نیز از دیگر هیئت‌های تشکیل شده هستند که در مجموع قرارگاه امام مهربانی‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی فعالیت قرارگاه امام مهربانی‌ها را خدمت به مناطق محروم اهواز و استان خوزستان عنوان می‌کند و می‌گوید: با شیوع بیماری کووید ۱۹ در خوزستان نیروهای قرارگاه مهربانی حاضر نشدند که دست روی دست بگذارند بنابراین مانند دوران قبل از کرونا وارد میدان جهاد شدند.

تولید روزانه بیش از ۳۰۰ ماسک و گان

حجت‌الاسلام هوشمندزاده اظهار می‌کند: با فراهم شدن دو مکان برای واحد خواهران و استقرار ۲۰ چرخ‌خیاطی که چرخ خانه‌های خواهران گروه است و بعد از هماهنگی دریافت مجوزهای علوم پزشکی به تولید ماسک و گان بیمارستانی پرداختیم.

وی می‌گوید: فعالیت گروه جهادی قرارگاه امام مهربانی‌ها در واحد خواهران از روزی ۳۰۰ عدد ماسک شروع شد و در حال حاضر به ۹۰۰ تا هزار عدد رسیده است که در مناطق محروم، حاشیه‌ای و بیمارستان‌ها به صورت رایگان توزیع می‌شود.

مسئول قرارگاه امام مهربانی‌ها با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ عدد گان برای کادر درمان بیمارستان‌ها تهیه و توزیع می‌شود؛ به فعالیت واحد برادران این قرارگاه می‌پردازد و عنوان می‌کند: منطقه مهدیس اهواز با وسعت بالایی که دارد از اغلب امکانات، محروم بوده است و به عنوان یکی از مناطق آلوده معرفی شد که برادران جهادگر هر سه روز یک بار کل منطقه را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

وی می‌گوید: تیم جداگانه‌ای در قرارگاه مهربانی داریم که اقدام به استریل و بسته‌بندی ماسک‌ها برای مناطق محروم می‌کند. آب میوه طبیعی نیز از جمله اقداماتی است که اغلب گروه‌های جهادی ورود کردند ما نیز ورود کردیم و به ما توصیه شد میوه‌های خاصی از جمله لیمو سنگی و پرتغال که بتواند ریه‌های را شست‌وشو دهد، در قالب آبمیوه توزیع کنیم.

حجت‌الاسلام هوشمندزاده معتقد است که این روزها باید بیشتر به فکر افرادی بود که کرونا سبب کساد شدن کاسبی آنها شده و در حال حاضر نیازمند شدند؛ بنابراین حدود ۱۷۰ نفر از این افراد توسط قرارگاه مهربانی شناسایی شدند و به آنها پکیج‌های غذایی کامل یک ماهه از جمله برنج، روغن، سویا، ماکارونی، تن ماهی، رب گوجه، مواد بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده، مایع دستشویی و ظرف شویی، ماسک و تا حدودی گوشت اهدا شد.

وی درباره نحوه توزیع بسته‌های معیشتی یک ماهه با داستان‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شود به طوری که برخی از این افراد حاضر به پذیرش بسته یک ماهه نشدند، عده‌ای هم آن را به عنوان «قرض» حاضر شدند دریافت کنند وعده‌ای هم رسیدن این بسته‌ها را نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند عنوان کردند.

فراز و نشیب‌های قرارگاه

مسئول قرارگاه امام مهربانی‌ها درباره فراز و نشیب‌های این روزها می‌گوید: یکی از افرادی که کرونا سبب خانه‌نشینی او شده گل‌فروشی است که با ورود به خانه وی با دو هزار سبزه عید خشک شده مواجه شدیم؛ در واقع این سبزه‌ها تمام سرمایه‌اش بود که به علت بیماری کرونا و دستور قرنطینگی برای حفظ جان جلوی چشم گل‌فروش از بین رفت.

وی ادامه می‌دهد: یکی دیگر از اتفاقاتی که در این روزها رخ داد خانمی بود که دو فرزند داشت. او بعد از دریافت بسته معیشتی شروع به گریه کردن کرد و ما احساس کردیم که به وی توهینی شده و از او پرسیدیم: «حاج‌خانم چرا گریه می‌کنید؟» و او گفت: «امروز تولد دخترم بود و هیچی نداشتم و سر نمازم از امام زمان خواستم کمکم کند که برای دخترم تولد بگیرد و زمان زیادی از حاجتم نگذشت که خداوند شماها را فرستاد».

حجت‌الاسلام هوشمندزاده اضافه می‌کند: اسباب‌بازی توسط خیران در ماشین داشتیم همان موقع اسباب‌بازی را بسته‌بندی و یک کیکی را هماهنگ کردیم و به آنها دادیم و این خانواده آن قدر خوشحال شدند که ما از خوشحالی آن‌ها روحیه گرفتیم.

وی در پایان اظهار می‌کند: با همین دل‌خوشی‌ها است که زندگی و برای ادامه کار ترغیب می‌شویم و از مردم می‌خواهیم هر فرد نیازمندی را که می‌شناسند، به ما معرفی کنند تا بتوانیم در این روزها کمکشان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تاریخ تکرار شد! این روزها پرستاران و کادر درمان مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم در حال فعالیت هستند و در کنار آن‌ها هم جهادگران حضور دارند که نقش ستادهای پشتیبانی را بازی می‌کنند و به نحوی در فعالیت خود به خوبی رزمندگان خط مقدم درخشیدند و توانستند بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را در سخنرانی نیمه شعبان به خود اختصاص دهند.

کد خبر 4898384

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی