گزيده اي از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 879
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19716
بازدید ماه : 194105
بازدید کل : 1605784
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 6 / 2 / 1399

ماه رمضان فرصت بسيار استثنايی و بزرگی است كه به لطف خدای متعال امسال هم اين فرصت به ما داده شد كه بتوانيم در اين ماه مبارك بر سر سفرهی ضيافت الهی حاضر بشويم. اين فرصت استثنايی در طول سال نظير ندارد. در ماه رمضان برای ما خاكيان و زمينيان چه سعادت بزرگی است كه با ملائكهی الهی و با روح امين همنشين بشويم: «تنزّل الملائكة والرّوح فيها باذن ربّهم». ليلةالقدر در ماه رمضان، شب همنشينی خاكيان با فرشتگان ملأ اعلاست. همانطور كه كاروان بشری به سوی يك نهايتی در حال حركت دايمی است، هر فرد انسان هم در طول زندگی خود در حال حركت به يك منتها و غايت و سرمنزلی است: «انّك كادح الی ربّك كدحا فملاقيه». اين مسير طولانی و پر فراز و نشيب از گذرگاههای گوناگونی میگذرد؛ رنجها در آن هست، بلاها در آن هست، سختيها هست، گشايشها و فرجها و شادیها در آن هست: «بلوناهم بالحسنات و السّيئات»؛ همهی اينها هم آزمايش است. در اين راه طولانی كه افراد بشر بايد آن را طی كنند و سعی كنند خود را به اوج نقطهی كمال انسانی، يعنی به لقاءاللَّه، برسانند، حركت در بعضی از قطعات اين راه دشوار است؛ مثل مسيرهای زندگی معمولی؛ گاهی انسان از يك گذرگاه دشواری عبور میكند؛ گاهی از جادهی سختی، در گردنهيی مجبور است بالا برود؛ گاهی سر راه انسان باتلاقی قرار میگيرد؛ گاهی هم راه، راهِ گسترده و مركب، مركب همواری است.
ما در طول سال و در مسير طولانی حركت خودمان در چالش با هواهای نفسانی، با گناهان، با فضاهای تاريكی كه خودمان بهدست خودمان بهوجود میآوريم، با مشكلاتی مواجه میشويم. گاهی انسان برای اينكه حال دعا پيدا كند، مشكل دارد؛ گاهی برای اينكه قطرهی اشكی بفشاند، مشكل دارد؛ چون راه دشوار است، بهوسيلهی خلافها و گناههای خود احاطه میشويم؛ اما قطعهی ماه رمضان، آن قطعهيی است كه حركتِ در آن قطعه آسان است؛ مثل اين است كه در اين راه دشواری كه میخواهيد به محلی يا به شهری برسيد، گاهی مجبوريد پياده راه را طی كنيد؛ گاهی مجبوريد از آب بگذريد؛ گاهی مجبوريد از باتلاق بگذريد؛ يكجا هم میرسيد به فرودگاهی كه هواپيمای مجهزی آماده است تا شما را بیدردسر و با خيال راحت و پس از طی مسير طولانی به مقصد برساند. آغاز ماه رمضان، رسيدن به همين فرودگاه است. خدای متعال راه را در ماه رمضان هموار كرده است و فضا را در ماه رمضان، فضای خالی از مُعارض قرار داده است. اين روزهيی كه شما میگيريد، نفس و هواهای نفسانی را به زنجير میكشد؛ اين عبادتها، اين دعاها، اين خشوعها، اين ذكرها و اين ليلةالقدر همان وسايل همواری است كه شما را فرسنگها جلو میبرد؛ راهی را كه در طول سال و در ماههای ديگر گاهی يك متر يك متر بايد طی كنيم، میتوانيم اگر همت كنيم و اگر خودمان را برسانيم، در ماه رمضان اين راه را فرسنگ فرسنگ طی كنيم؛ لذاست كه شما میبينيد اوليای خدا از مژدهی رسيدن ماه رمضان خرسند میشدند و از فراق ماه رمضان اشكهايشان سرازير میشد.
محصول ماه رمضان، تقواست؛ به خود پرداختن، به خود رسيدن و ذخيرهی تقوا را برای خود فراهم كردن؛ «لعلّكم تتّقون». ماه رمضان در ما ذخيرهی تقوا ايجاد میكند. اين تقوا هم خود وسيلهيی برای منازل عالیتر است. تقوا مركبی است كه میتواند ما را به آن منازل عالی برساند: «و اتّقوا اللَّه لعلّكم تفلحون»؛ «فاتّقوا اللَّه لعلّكم ترحمون»؛ «و اتّقوا اللَّه و يعلّمكم اللَّه». علم و هدايت و رحمت الهی بر اثر تقوا از سوی خداوند به انسان عطا میشود. از همه بالاتر، فلاح است. فلاح و رستگاری بر اثر تقوا به دست میآيد. عزيزان من! اين ذخيرهی تقوا را كه در ماه رمضان بهدست آورديم - اگر انشاءاللَّه بهدست آورده باشيم - اگر بر سر سفرهی زيارت الهی درنگ كرده باشيم و از آن بهره برده باشيم، بايد حفظ كنيم؛ اين محصول بسيار ارزشمندی است؛ مثل آن كشاورزی كه زحمات خود را میكشد، محصول گندم خود را میچيند، بعد آن را در يك سيلوی مطمئنی بهدست امينی میسپارد تا در طول سال بتواند از آن استفاده كند. اين آذوقهی طول سال ماست. در طول سال، اين آذوقه تهديد میشود: وسوسهها هست، زرقوبرقها هست، شهوات و هواهای نفسانی هست و گناهان؛ اينها همه آفت اين ذخيرهی ارزشمندند. از اين ذخيره برای مقابله با آن آفتها استفاده كنيد و اين ذخيره را حفظ كنيد.

التماس دعا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ضیافت نور
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی