بنده خالص شده به ‌دست خدا، سخن می‌گوید
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 20 / 9 / 1394

معرفی می كنم او را با آن چه كه خود  خداوند با آن خود را معرفی نموده است بدون این كه خداوند قابل دیدن با چشم سر باشد و توصیف می نمایم او را با همان وصفی كه خداوند با آن وصف خود را توصیف نموده بدون این كه برای او صورت و شكلی قائل باشم!

خدا با حواس ظاهری مخلوقات قابل ادراك نیست و با انسانها نباید مقایسه شود و یكی انگاشته شود، خدا بدون تشبیه شدن به مخلوقات قابل شناخت است و در عین این كه از دسترس حواس ما دور است بسیار به ما نزدیك است بدون این كه در این مسأله نظیری داشته باشد.

مثلی در بین خلائق ندارد و در قضاوت هایش ظلم و جور روا نمی دارد تمام خلائق مطیع آن چیزی هستند كه او می داند و بر اساس آن چه كه او برایشان در غیب خود رقم زده در حركتند و عملی بر خلاف آن چه كه او از آنان سراغ دارد انجام نمی دهند و تمام خلق خواهان اویند و غیر او نجویند، بدون چسبیدن و امتزاج به بندگان نزدیك است و بدون جدایی و فاصله از آنان دور است، حقیقت دارد اما مثال ندارد، دارای وحدت است اما جزء ندارد، با نشانه ها شناخته می شود، و با علامت ها وجودش اثبات، هیچ خدایی جز او كه كبیر و متعالی است،‌ وجود ندارد !!!!!

حقیر می گوید آن قدر از معارف و حقایق در این كلام قدسی و معجز نشان ،‌ وجود دارد كه بزرگان علم و عمل از شرح جمله ای از جملاتش عاجزند و قسم به روح منور و مطهر گوینده این حدیث كه جز اولاد معصوم و آباء طاهرینش به عمق این كلام كسی را راهی نیست و ای كاش هنگام مشرف شدن در حرم مطهرش به جای حاجات بی ارزش مادی لیاقت فهم این سنخ از معارف و احادیث را از آن حضرت بطلبیم !!

 

پی نوشت ها:

1-توحید صدوق ص48 .

2- صافات / 159و160 .

3- نحل /100 و 99 و حجر /40 و  ص/ 83 : إلا عبادك منهم المخلصین

4- ص / 46 .

5- یوسف / 24 .

6- توحید صدوق / 25 .

7- همان / 47 .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی