اصلح یا صالح شاید هم فاسد! مسأله این است
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 662
بازدید دیروز : 7590
بازدید هفته : 9111
بازدید ماه : 62389
بازدید کل : 10454144
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 31 / 2 / 1400
 
انتخابات
در باب انتخابات بین همه عزیزان دلسوز و دلسوخته انقلاب بحث هایی در این باره هست که حال  ما به چه کسی باید رأی بدهیم؟!؟ 

اصلح یا صالح شاید هم فاسد! مسأله این است

اصلح یا صالح شاید هم فاسد! مسأله این است

در باب انتخابات بین همه عزیزان دلسوز و دلسوخته انقلاب بحث هایی در این باره هست که حال  ما به چه کسی باید رأی بدهیم؟!؟ 

عده ای تکلیف را صرف رأی به اصلح می بینند بلغ ما بلغ... و عده ای عمل به تکلیف را منحصر در رأی به اصلح نمی بینند بلکه شرایط را دخیل در انجام تکلیف خویش می دانند.

در این مساله قدر متیقن بین هر دو گروه این است که ما مکلّف به رأی به اصلح و تبلیغ برای او هستیم. و در این مساله احدی اختلاف ندارد و اتفاق نظر است که وظیفه و تکلیف ما رأی به اصلح است همانطور که در برخی از استفتائات در این باره مشاهده می شود.

اصلح یا صالح شاید هم فاسد! مسأله این است


تو خونه بمون زینگو بازی کن| با 10درصدتخفیف

تو خونه بمون زینگو بازی کن| با 10درصدتخفیف

حال عند التزاحم وظیفه چیست !؟!

بطور کلی این نکته قابل توجه است که ملاک تشخیص تزاحم احراز است یعنی تشخیص همین مساله هم من جمله مواردی است که بر عهده مکلّف است فلذا اینکه الآن تزاحم رخ داده است یا نه ممکن است برای شخصی احراز شود و برای دیگری خیر فلذا افراد نمی توانند بر یکدیگر خرده بگیرند!!!

تزاحم وجوه مختلفی دارد که عبارتند از :

۱. تزاحم صالح و فاسد (با وجود اصلح)؛ {در صورتی که بدانیم اصلح مقبولیت ندارد و با تبلیغ ما نیز رأی نمی آورد و فاسد بالا می رود فلذاست که طبق قاعده تزاحم به صالح رأی داده می شود تا فاسد راه نیابد}

۲. تعارض فاسد و أفسد (با وجود اصلح و صالح )؛ {در صورتی که برایمان احراز بشود که رأی به اصلح یا صالح سبب رأی آوری افسد می شود فلذا طبق تعارض و برای دفع افسد به فاسد به فاسد رأی داده می شود}

تشخیص مصداق همیشه بر عهده مکّلف بوده و شریعت اسلامی هیچ کجا مصداقی را مشخص نکرده و تشخیص مصداق را بر عهده مکلّف گذاشته است.

در آخر ذکر این نکته هم مهم است

 که در صورتی که اصلح، صالح، فاسد یا افسدی باشند و ما بدانیم در هر صورت فاسد یا افسد رأی نمی آورند  در هر حالی باید برای اصلح تبلیغ کنیم و به او رأی بدهیم لذا مجوزی جهت عدول از اصلح نداریم زیرا تزاحم پیش نمی آید.

اصلح یا صالح شاید هم فاسد! مسأله این است

پدیدآورنده: 
علی محمدی
موسسه صراط انقلاب




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: انتخابات
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی