ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

فوتوتیتر/کسانیکه فهرستهای انتخاباتی می دهند رفیق بازی و جناح بازی را دخالت ندهند

معيارهاي اصلح از نگاه مقام معظم رهبري»
1 .قصد خدمت و متصل نبودن به كانون هاي قدرت وثروت
« كسانى هم كه وارد عرصه‌ انتخابات مي شوند، بايد يك تقيداتى، تعهداتى داشته باشند. اين، خطاب به همه‌كسانى است كه به عنوان نامزد وارد عرصه‌ انتخابات ميشوند، و خطاب به همه‌ مردم است. مردم عزيزمان در سراسر كشور اين رفتارها را در نامزدهاى انتخابات تفرس كنند، دنبال كنند، دقت كنند. نامزد انتخابات بايد با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت‌طلبى و جمع‌كردن پول و مسائل گوناگون و انگيزه‌هاى ناسالم ديگر وارد شود، به كشور خدمت نميكند. نامزد انتخابات بايد با انگيزه‌ خدمت وارد شود؛ اين را بايد تشخيص داد، بايد فهميد، بايد حدس زد. اگر چنانچه نامزدها به مراكز ثروت و قدرت متصل شوند، كار خراب ميشود؛ همچنان كه امروز در به‌اصطلاح دموكراسى‌هاى دنيا، در آمريكا و غير آمريكا اين رسم هست؛ كمپانى‌ها و پولدارها به نامزد انتخابات در رياست جمهورى يا در انتخابات كنگره پول ميدهند، ولى او در مقابل آنها متعهد است. آن رئيس جمهورى كه با پول دستگاه‌هاى گوناگون و مراكز ثروت سر كار بيايد، در مقابل آنها متعهد است. آن نماينده‌ى مجلسى كه با پول فلان شركت و فلان كمپانى و فلان ارباب و فلان پولدار توى مجلس بيايد، مجبور است آنجائى كه آنها لازم ميدانند، قانون جعل كند، قانون بردارد، توسعه و تضييق در قانون بكند. اين نماينده به درد مردم نميخورد. نه بايد به مراكز ثروتهاى شخصى متصل بود، و نه به طريق اولى‌ به ثروتهاى عمومى. كسى بيايد از پول بيت‌المال مصرف كند، براى اينكه به وكالت مجلس برسد؛ اين دو برابر اشكال دارد، اشكال مضاعف دارد. اينها را بايد مردم مراقب باشند. البته هر كسى را هم نمي شود متهم كرد. بگوئيم آقا اين وابسته‌ به فلان‌جاست، اين وابسته‌ به فلان كس است، اين فلان پول را خرج كرده؛ بايد اينها هم روشن شود، بايد ثابت شود.
مردم بايد چشمها را باز كنند، ملتفت باشند. خوشبختانه مردم ما بيدارند. افرادى كه ميتوانند انسان را خاطرجمع كنند، بين انسان و خدا حجت براى انسان درست كنند، انسان به اينها اطمينان كند؛ آنجائى كه خودش ميتواند تحقيق كند، تحقيق كند. اينها لازم است.» (پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري , بيانات رهبر انقلاب اسلامي در ديدار مردم قم به مناسبت سالروز 19 دي , 19/10/90)
«مردم بايد كسانى را انتخاب كنند كه به كانونهاى ثروت و قدرت متصل نباشند؛ كسانى باشند كه واقعاً مردم اينها را بخواهند؛ بر طبق وجدانشان، بر طبق دينشان، بر طبق وظائف انقلابى‌شان عمل كنند»(پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ، بيانات در جمع مردم كرمانشاه ,20/7/90)


2.اهميت به دين ، انقلاب ، آينده ، عزت و معيشت مردم
«در پيدا كردن نامزد مورد نظر دقت كنيد. به كسي گرايش پيدا كنيد كه به دين مردم، به انقلاب مردم، به دنياي مردم، به معيشت مردم، به آينده‌ي مردم و به عزت مردم اهميت مي‌دهد.»(پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ، بيانات در مراسم شانزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) 14/3/1384)

3. تعهد و كارآمدي
«نماينده بايد متديّن باشد. بي‌ديني و بي‌تقوايي چيز بدي است؛ هرجا باشد، انسان را آسيب‌پذير مي‌كند. اگر در جاي حسّاس باشد، آسيب‌پذيري آن بسيار گران تمام خواهد شد.»(خطبه‌هاي نماز جمعه‌تهران, 24/11/82)
«نماينده بايد كارآمد هم باشد. بعضيها متديّن هستند، اما از آنها كاري ساخته نيست. بايد به‌گونه‌اي باشند كه بتوانند وظايفي را كه بر عهده‌شان قرار دارد، انجام دهند.»(خطبه‌هاي نماز جمعه‌ تهران, 24/11/82
«وابستگي از لااباليگري ديني حاصل مي‌شود. نه اين‌كه هر كس متديّن نيست، وابسته است؛ نه. بالاخره انگيزه‌هاي گوناگوني وجود دارد. اما كسي كه متديّن است، يك مانع اضافه براي وابسته شدن دارد. اين خيلي مهم است. شنيده‌ام بعضي در حول و حوش مرحله‌ي اوّل انتخابات، گفته بودند «فلاني - شايد اسم ما را هم نياورده بودند - يا برخي ديگر اين قدر روي تديّن تكيه مي‌كنند، چه اهميتي دارد؟ بايد آدمهاي متخصّص به مجلس راه پيدا كنند. دكترها و مهندسها به مجلس بروند و مملكت را اداره كنند!» اين، اشتباه است. نه اين‌كه براي مجلس، متخصّص لازم نيست. چرا؛ براي مجلس، متخصّص لازم است. ولي ما امروز تخصّص كم نداريم. عرض من اين است كه: اي ملت ايران! بين همين مهندسها و دكترها، ميان همين متخصّصها و كارشناسها، بگرديد متديّنها را انتخاب كنيد! به صرف ادّعا، اكتفا نكنيد. فردي را كه مي‌خواهيد برگزينيد، بايد متديّن باشد. متديّن كه شد، آن وقت انسان احساس خاطر جمعي مي‌كند.»( بيانات در ديدار فرماندهان ارتش, 28/1/75)

4. دلسوز مردم به ويژه طبقه محروم
«[نماينده بايد] دلسوز مردم - بخصوص طبقات محروم - باشد و براي آنها كار و فكر كند...اگر كسي وامدار دستگاهها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، ديگر نمي‌تواند براي مردم دلسوزي كند. پس دلسوزي هم يك شرط بزرگ است.»(خطبه‌هاي نماز جمعه‌ تهران, 24/11/82)

5. انقلابي ، مؤمن و شجاع
«ببينيد و بفهميد چه كسي را به مجلس مي‌فرستيد. آن كسي كه به عنوان وكيل اين ملتِ انقلابي و مؤمن و شجاع به مجلس مي‌رود، بايد انقلابي و مؤمن و شجاع باشد. اگر نگوييم شجاعترين و مؤمن‌ترين و انقلابي‌ترين؛ لااقل در سطح اين توده‌ي عظيم مردم كه اين گونه از خود درخشش نشان مي‌دهند، باشد... دنبال آدمهاي مؤمن و شجاع و انقلابي و كساني كه بتوانند قدرت اين ملت را كه در سايه‌ي ارزشهاي انقلابي است حفظ كنند، باشيد. كساني كه وقتي قوانيني مي‌گذارند و موضعي مي‌گيرند و نطقي مي‌كنند، همه در اين جهت باشد. اين طور آدمي، شايسته‌ي آن است كه به عنوان وكيل اين ملت، به مجلس شوراي اسلامي برود؛ آن كسي كه بفهمد امام چه مي‌گفت، چه مي‌خواست و چرا مي‌خروشيد.»(خطبه‌هاي نماز عيد فطر, 1/12/74)

6.پيرو خط امام
«وكيل آينده‌ مجلس، بايد دنبال راه امام و در خطّ او باشد؛ آن مرد بزرگ و انساني كه دشمنانش هم به عظمت و صداقت و شجاعت او اذعان و اعتراف مي‌كردند. آن انساني كه ايرانِ ضعيف و وابسته را از چنگ آدمهاي فاسد و مديران نالايق و وابسته بيرون آورد و به دستِ خودِ ملت داد. آن انساني كه توانست حركت مردم را هدايت و اين ملت را مجتمع و متّحد كند و در راه آن هدف عظيم، به حركت بيندازد. خطّ امام و ارزشها و وصيّت‌نامه‌ او را فراموش نكنيد. آنچه را كه اين ارزشها به شما مي‌آموزد، آنها را در آدمي سراغ كنيد و وقتي پيدا كرديد؛ قربة الي‌اللَّه و محض رضاي خدا، نام او را در صندوق رأي بيندازيد. اين، مجلس شوراي اسلامي لايق شما و اين ملت مي‌شود. كار را اين طور دنبال كنيد.»(خطبه‌هاي نماز عيد فطر, 1/12/74)

7. مخالف جدي فساد و اشرافي گري
«بايد ضدّ فساد هم باشد و با فساد مالي و اقتصادي به‌شدّت و به‌جد، از بُن‌دندان و نه به لفظ، مخالف باشد، تا با فساد مبارزه كند.»( بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم قم,18/10/82)
« من نسبت به شخص، هيچ‏گونه نظري ابراز نميكنم؛ اما شاخصهائي وجود دارد. بهترين، آن كسي است كه درد كشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم يگانه و صميمي باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافيگري خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافيگري و تجمل‏پرستي است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافيگري باشد، مردم را به سمت اشرافيگري و به سمت اسراف سوق خواهد داد. ...» (بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم استان كردستان 22/2/1388 ‏ )

8.خدوم، امتحان داده، با كفايت، برنامه‌دار، خوشنام و جوانگرا
«نماينده بايد خدوم، امتحان داده، با كفايت، برنامه‌دار، خوشنام و جوانگرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد. چنين افرادي در هر جاي كشور حضور دارند، بايد خود را موظّف بدانند و بروند نامزد شوند.»
( بيانات در اجتماع بزرگ مردم قزوين, 25/9/82)

9. بهترين از نظر ايمان, آمادگي براي حضور در ميدانهاي انقلاب و درد شناس ترين
«آن كساني كه به وسيله‌ي شوراي نگهبان صلاحيت آنها اعلام مي‌شود، معنايش اين است كه اين از حداقل صلاحيت مورد نياز برخوردار است. در بين اين كساني كه اعلام مي‌شوند، افرادي هستند با صلاحيتهاي بالاتر، افرادي هستند در سطح پايين‌تر. هنر ملت ايران و مردم شهرها و حوزه‌هاي انتخابيه اين است كه دقت كنند، نگاه كنند، بشناسند اصلح را، بهترين را انتخاب كنند؛ بهترين از لحاظ ايمان، بهترين از لحاظ اخلاص و امانت، بهترين از لحاظ دينداري و آمادگي براي حضور در ميدانهاي انقلاب؛ دردشناس‌ترين و دردمندترين نسبت به نيازهاي مردم را انتخاب كنند. اينها فرصتهائي هست، بايستي مردم عزيز ما در همه جاي كشور - اين ديگر مخصوص استان يزد نيست - هوشيارانه، با بصيرتِ تمام تلاش كنند، پيدا كنند و با رأي خود مسجل كنند و مجلس را - آن مجلسي را كه مورد نياز جامعه‌ي كنوني ماست - تشكيل بدهند.»
(سخنراني در اجتماع بزرگ مردم يزد, 12/10/86)



10. مورد طمع دشمنان نبودن و بي اعتمادي به دشمنان
«كسانى سر كار نيايند كه دشمنان ملت ايران طمع بورزند كه به وسيله‏ آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا كنند، مردم را از دينشان، از اصولشان، از ارزشهاى انقلابى‏شان دور كنند.»( بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم استان كردستان 22/2/1388 ‏ )
«به نظر بنده اين‌جور مي رسد که چون يکايک افراد را ممکن است نشناسيم - خود بنده هم وقتى اين فهرستها را مى‌آورند که بيايم رأى بدهم، بعضى از آدمهاى اين فهرستها را نمى‌شناسم امّا اعتماد ميکنم به آن کسانى که [اينها را] معرّفى کرده‌اند، و نگاه ميکنم ببينم آن کسانى که اين فهرست را معرّفى کرده‌اند چه کسانى هستند؛ اگر ديدم اينها آدمهاى متديّن و مؤمن و انقلابى‌اى هستند، به حرفشان اعتماد ميکنم و به [فهرست‌] آنها رأى ميدهم؛ اگر ديدم نه، کسانى که اين فهرست را داده‌اند کسانى هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دين، به مسائل استقلال کشور خيلى اهمّيّتى نميدهند، دلشان دنبال حرف آمريکا و غير آمريکا است، به حرفشان اعتماد نميکنم.»( بيانات در ديدار مردم قم ، 19/10/94)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: انتخابات
برچسب‌ها: انتخابات

تاريخ : دو شنبه 8 / 3 / 1400 | 9:51 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.