هر كدام از آنها در جاى خود صحيح و حقّند، خداوند مىفرمايد: «بگو مشرق و مغرب از آن خداست هر كه را بخواهد براه راست هدايت مىكند» هر گاه صلاح شما بندگان را در عبادت به سمت مشرق بداند به آن جانب امر مىكند، و اگر مغرب يا جهت ديگر را صلاح بداند به همان سمت فرمان مىدهد. بنا بر اين در برابر تدبير پروردگار جهان نبايد مخالفت و عناد نمود. سپس رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله به آنان فرمود: آيا شما نبوديد كه كار روز شنبه را تعطيل كرديد، و سپس در روزهاى ديگر هفته مشغول كار شديد؟ كداميك از آن دو حقّ بود؟ مطابق استدلال شما [در تحويل قبله] اگر ترك كردن حقّ بود بايد مشغوليّت در ايّام ديگر هفته باطل باشد، يا برعكس، يا هر دو باطل، و يا هر دو حقّ باشد، و شما هر جوابى كه دهيد پاسخ من نيز به اعتراض شما همان خواهد بود. گفتند: ترك روز شنبه حقّ بود و مشغوليّت در باقى هفته نيز حقّ بود. آن حضرت نيز فرمود: پس همين طور قبله بيت المقدس و كعبه هر كدام در زمان خود حقّ و درست بوده است.
نظرات شما عزیزان: