جنگ نرم
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6461
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25298
بازدید ماه : 199687
بازدید کل : 1611366
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 15 / 10 / 1398

جنگ نرم درپی تغییر هویت جامعه هدف است.

      در این جنگ اعتقادات باورها و ارزش های اساسی یک جامعه مورد هجوم قرار می گیرد. با تغییر باور های اساسی جامعه قالب های تفکر و اندیشه دگرگون می شود و مدل های رفتاری جدیدی شکل می گیرد

 جنگ نرم آرام و تدریجی است.

      جنگ نرم دفعی و شتابان نیست. این جنگ به صورت آرام شروع می شود و به صورت تدریجی ادامه می یابد. آرام و تدریجی بودن این جنگ به گونه است که بسیاری آنرا تشخیص نمی دهند جنگ نرم غیر آشکار و نامحسوس است.

 جنگ نرم الگو ساز است.

      الگو سازی با بهره گیری از نمونه های تاریخی برای نشان دادن تصویری مطلوب از خود، یکی از ویژگی های برجسته ی جنگ نرم است. در این جنگ تلاش می شود تصویری شکست خورده ، ناامید و مایوس از حریف ارایه شود و در مقابل، مهاجم با الگو سازی و تصویر سازی خود را پیروز و موفق نشان میدهد.

 جنگ نرم پایدار و با دوام است.

      نتایج جنگ نرم در صورت موفق بودن، پایدار و با دوام خواهد بود. هدف اصلی در جنگ نرم تغییر باور ها و اعتقادات است چنانچه این تغییر حاصل گردد به راحتی تغییر مجدد و باز گشت به حالت اولیه میسر نمی شود

 جنگ نرم پر تحرک و جاذبه دار است.

      جنگ نرم که به صورت تدریجی و آرام شروع می شود در نقطه ای به دلیل ایجاد جاذبه های کاذب افراد جامعه ی هدف را برای تحقق اهداف به کار می گیرد. درواقع با گذشت زمان بسیاری از بازیگران و حتی بازیگردانان جنگ نرم به صورت خواسته یا ناخواسته از درون جامعه هدف به استخدام کارگزاران اصلی جنگ نرم در می آیند.

 جنگ نرم آسیب محور است.

      ضعف های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی میدان مانورجنگ نرم است. دشمنان در جنگ نرم با شناسایی نقاط ضعف جامعه ی هدف در حوزه های ذکر شده فعالیت های خود را سامان داده و با خلق ضعف های جدید بر دامنه ی تحرکات خود می افزایند. 

 جنگ نرم تردید آفرین است.

      در جنگ نرم ایجاد تردید و بدبینی نسبت به بسیاری از مسایل یک اصل و قایده است. حرکت در این جنگ با خلق تردید و ایجاد ناامیدی و یاس شروع می شود برای مثال ایجاد تردید نسبت به کارامدی دین اسلام در عصر حاضر از نمونه های جنگ نرم به حساب می آید.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: چنگ نرم
برچسب‌ها: جنگ نرم
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی