پزشکی

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پزشکی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پزشکی

عینک طبی طبیعی بزنید

 تعجب نکنید چندان عجیب نیست، باورکنید راست می گویم. چه چیزی را؟ اینکه مصرف طالبی سیستم بینایی شما را تقویت می کند. به همین سادگی می توانید به سوی چشمانتان کمک کنید. توضیح بیشتر اینکه  در این میوه بتا کاروتن بالایی وجود دارد  که به سادگی در بدن تبدیل به ویتامین A می شود و نقش مهمی در بهبود عملکرد چشم ها دارد. البته این پیش نیاز ساخت

ویتامینA می تواند کمک دیگری نیز به گروه سنی سالمند کند. اینکه مانع بروز آب مروارید در این افراد خواهد شد. محققان بر این باورند که استفاده از آن می تواند بتاکاروتن مورد نیاز بدن برای سلامت قوه بینایی افراد را تامین کند. پس طالبی را فراموش نکنید که یک عینک طبی طبیعی برای شماست.

 معجزه ای به نام ویتامین C

 این میوه شیرین و خوش عطر علاوه بر همه خواصی که تا به اینجا به آن اشاره شد خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - غنی از ویتامین C بوده که می تواند به گروه های سنی مختلف کمک کند. به عنوان مثال کودکانی که مشکل آسم دارند در صورت استفاده از این میوه کمتر دچار حمله های تنفسی خواهند شد.

 در سایر گروه های سنی نیز آنتی اکسیدان ویتامین C خاصیت ضد التهابی داشته و موجب می شود علایم آزار دهنده و تشدید کننده این عارضه تنفسی به شدت کاهش یابد. یک قدم آن سوتر هم  آنتی اکسیدان هایی که در این میوه خوش عطر وجود دارد مانع از بروز التهاب مزمن در برونش ها خواهد شد.

  پس اگر یکی از نزدیکانتان دچارمشکلات تنفسی است و قصد دارید این روزها سری به وی بزنید به جای تهیه انواع کمپوت یا شیرینی برای او طالبی ببرید تا کمکی هم به کاهش مشکلات تنفسی اش کرده باشید. اما داستان معجزه آسای ویتامین C در این میوه به همین جا ختم نمی شود به عبارت دیگر این ویتامین به همراه بتاکاروتن تا حد زیادی شما را از خطر ابتلا به سرطان های ریه، پستان، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده حفظ می کند، زیرا این 2 ماده مغذی با فعالیت آنتی اکسیدانی که دارند، مانع  از فعالیت تخریبی رادیکال های آزاد و راحت تر بگویم تشکیل غدد سرطانی خواهند شد. نکته مهم اینکه خوردن یک فنجان طالبی 100 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین خواهد کرد. پس توصیه ها را در این زمینه جدی بگیرید.

 بی اشتهاها بخوانند

 اگر از آن دسته افرادی هستید که با بی میلی سر سفره غذا می نشینید و با دلخوری قاشق را بر می دارید، یا چندان علاقه ای به غذا ندارید در حالی که این ویژگی موجب ضعیف شدن بدنتان شده است، توصیه می کنم طالبی بخورید. به این دلیل که به گفته متخصصان طب سنتی این میوه شیرین و خوش طعم اشتهاآور است و موجب می شود کمی تمایل شما به خوردن غذا بیشتر شود. البته برای اینکه تمایلتان به خوردن آن بیشتر شود بهتر است طالبی هایی را خریداری کنید که خوش عطر هستند. سپس آنها را تمیز کرده و گوشتشان را با کمی بستنی وانیلی  تزیین و میل کنید. به این ترتیب هم به خوردن این میوه بیشتر راغب خواهید شود و هم می توانید از آن به عنوان یک میان وعده یا عصرانه اشتها برانگیز استفاده کنید.

 سلامت و زیبایی را به پوستتان هدیه کنید

 داشتن پوستی شفاف و زیبا خواسته همه ماست. اینکه بتوانیم با کمک میوه های طبیعی و شیوه های تغذیه ای که هزینه زیادی را بر ما تحمیل نمی کنند نشاط و شادابی را در چهره مان به نمایش بگذاریم. اگر شما از جمله افرادی هستید که به این نکته اهمیت می دهید پیشنهاد می کنم برای شادابی پوستتان از ماسک طالبی کمک بگیرید. برای تهیه آن باید گوشت طالبی را له کرده و کمی کتیرا به آن اضافه کنید.

 اکنون این ماده به دست آمده را به صورت ماسک روی پوست صورت خود بگذارید. البته می توانید برای از بین بردن چین و چروک روی پوست خود هم گوشت له شده طالبی را با سفیده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید و بعد این ترکیب را روی صورت بمالید، مطمئن باشید که بعد از چند بار تهیه این ماسک و استفاده از آن نتیجه خواهید گرفت و از دیدن چهره خود در آینه بیش از گذشته راضی خواهید بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: خواص طالبی فواید طالبی فوائد طالبی خاصیت طالبی خواص دارویی طالبی فواید دارویی طالبی خواص درمانی طالبی

تاريخ : پنج شنبه 22 / 5 / 1394 | 7:45 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.